Trendy SEO – jakie działania sprawdzą się w 2020 roku?

0

Prowadzenie działalności biznesowej w sieci związane jest z koniecznością stałego śledzenia trendów związanych z marketingiem internetowym. Nie jest to proste, ponieważ branża ta cechuje się ogromną dynamiką zmian. Wymaga to stałego zdobywania nowej wiedzy. W tym artykule zebraliśmy najważniejsze trendy branży SEO, o których wykorzystanie należy zapytać specjalistę od pozycjonowania strony.

Wyszukiwanie głosowe – codzienność a nie gadżet

Osoby szukające usług i produktów w internecie, coraz częściej rezygnują z wpisania odpowiedniej frazy na rzecz jej wypowiedzenia. To bardzo proste i funkcjonalne rozwiązanie, ponieważ już po kilku sekundach przed oczyma pojawia się lista propozycji stron internetowych, które odpowiadają na nasze zapytanie. To rozwiązanie już dawno przestało być jedynie gadżetem, a stało się codziennością. Koniecznie należy uwzględnić to w swojej strategii SEO.

Content marketing w pozycjonowaniu – treści wysokiej jakości

Content marketing w pozycjonowaniu stron oraz sklepów internetowych już dawno przestał być trendem. Rozwiązanie to jest znane już od kilku lat, a w tym czasie urosło nawet do osobnej dziedziny marketingu internetowego. W tym okresie zmieniło się jednak podejście Google do tego zagadnienia. Najnowsze algorytmy wyszukiwarki zwracają uwagę nie tylko na ilość umieszczanej treści, a także nagromadzenie słów kluczowych, ale również wartość proponowanych artykułów. W idealnym modelu powinny one rozwiązywać problemy użytkowników wyszukiwarki i dostarczać im wartościowej wiedzy – tylko takie treści będą skutecznie promowały strony w 2019 roku.

Doznania użytkownika na stronie – User Experience

User Experience odgrywa coraz większą rolę w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Wygląd, a przede wszystkim funkcjonalność witryny, czy też sklepu – powinny zachęcać użytkowników do spędzania większej ilości czasu w obrębie strony. To właśnie takie strony, na których użytkownicy spędzają dużo czasu, są obecnie bardziej promowane przez algorytmy Google, ponieważ traktowane są jako miejsca godniejsze zaufania.

Techniczny aspekt strony internetowej

Ogromne znaczenie – w kontekście osiągania wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwań – ma również techniczny strona witryny internetowej. Odnosi się to przede wszystkim do jej działania, które powinno być niezawodne – witryna musi szybko się ładować. Dodatkowo powinna być dopasowana do różnego rozmiaru urządzeń, tak by można było ją komfortowo przeglądać na tabletach, czy też smartfonach

Mobile, mobile i jeszcze raz mobile

Młode pokolenia użytkowników wyszukiwarki Google coraz częściej rezygnują z korzystania z laptopów oraz komputerów stacjonarnych. Większość wykonywanych przez nich czynności przeprowadzana jest przy pomocy smartfona. To na nowo definiuje zasady pozycjonowania stron, zarówno w kontekście podejmowanej strategii działań, jak i dużo wcześniej – już na etapie budowy witryn internetowej.

  • Artykuł sponsorowany